با انتخاب صحیح آهن آلات، هزینه ساخت و ساز را کاهش دهید
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در ساختمان‌سازی، از مقاطع فولادی گوناگونی استفاده می‌شود؛ انواع قوطی پروفیل، میلگرد، ورق‌های فولادی و لوله‌های گازی جزو این مقاطع هستند. یکی از نکاتی که در هنگام خرید چنین آهن آلاتی بسیار مهم است، آشنایی کافی با روش‌های انتخاب بهترین مقطع فولادی و نکات مربوط به آن است. آهن آلات، جزو مصالح ساختمانی گران‌قیمت هستند. با یک اشتباه کوچک در خرید این مصالح، ضررهای بسیاری به پروژه ساختمانی شما وارد می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم نکات مهمی درباره انتخاب صحیح آهن آلات و جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان را در این مقاله بررسی کنیم.

ژئوممبران

 

میلگرد یکی از پرکاربرد ترین مقاطع فولادی در بازار آهن آلات کشور است و عموماً به منظور افزایش استحکام کششی بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در وب سایت اصفهان آهن انواع میلگرد آجدار، میلگرد ساده، میلگرد کلاف آجدار و کلاف ساده تولید شده توسط کارخانه‌های مطرح کشور بدون واسطه به فروش می‌رسد.

در ساخت و ساز از چه آهن آلاتی استفاده می‌شود؟

 

از مقاطع فلزی گوناگونی در ساختمان سازی استفاده می‌شود و نکته اینجاست که هر کدام از این مصالح، در بخش خاصی از ساختمان به کار می‌روند و نیاز متفاوتی را برطرف می‌کنند.

مقاطع فولادی پرکاربرد در ساختمان سازی، بصورت جزیی‌تر، شامل موارد زیر می‌شوند:

* انواع میلگرد با گریردهای متفاوت مانند گریدهای A۱، A۲، A۳ و A۴

* انواع محصولات تولیدشده از میلگرد نظیر خاموت، سنجاقی، رکابی و میلگرد راستا

* انواع تیرآهن‌ها با استانداردها و شکل‌های گوناگون مانند تیرآهن هاش و تیرآهن لانه زنبوری

* انواع ناودانی و نبشی در گریدها و ابعاد گوناگون

* انواع لوله‌های فولادی مانند لوله‌های گالوانیزه، لوله‌های گازی و لوله‌های API

* انواع قوطی‌های پروفیلی مانند قوطی پروفیل مخصوص درب و پنجره یا قوطی پروفیل آبرو

* سایر پروفیل‌های ساختمانی یا صنعتی مانند پروفیل‌های صنعتی نورد گرم (سیاه)

* انواع ورق‌های فولادی مانند ورق‌های گالوانیزه، آجدار و ورق سیاه

با چه روش‌هایی، بهترین آهن آلات ساختمانی را انتخاب کنیم؟

ژئوممبران چیست 

 

اگر اطلاعات بخش‌های قبلی با دقت و توجه بررسی کرده باشید، احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که انتخاب بهترین مقطع فولادی برای ساختمان سازی، کار ساده‌ای نیست. ما نیز برای تاکید به شما می‌گوئیم که انتخاب مقاطع فولادی مورد نیاز در ساختمان سازی، قطعاً کار اشخاص بدون تخصص نیست.

نکته اول: اطلاعات خود را در زمینه انواع مقاطع فولادی افزایش دهید.

بهترین راه برای کاهش هزینه‌ها و انتخاب صحیحی آهن آلات، مطالعه کافی در زمینه انواع مقاطع فولادی و مصالح ساختمانی فولادی است. البته این نکته را هم نباید از یاد ببریم که صنعت فولاد بسیار گسترده است و کسب مهارت و دانش کافی در این عرصه، زمان بسیار زیادی را از شما می‌گیرد.

نکته دوم: پیش‌بینی بازار فولاد را دست کم نگیرید.

اگر با اهالی عرصه فولاد یا کارشناسان محصولات فلزی آشنا باشید، به خوبی می‌دانید که پیش‌بینی و اظهار نظر درباره آینده نرخ‌های محصولات فولادی سرگرمی بسیار رایجی است. این مسئله علاوه بر یک سرگرمی، از جهات دیگری هم به شما کمک می‌کند.

تصور کنید که قصد دارید برای یک پروژه ساختمانی عظیم، مقادیر زیادی میلگرد خریداری کنید؛ اگر با نحوه پیش‌بینی بازار فولاد به خوبی آشنا باشید، قادر خواهید بود که بهترین زمان برای خرید میلگرد را تخمین بزنید. پیش بینی قیمت فولاد در این روزها که بازار با نوسانات زیادی روبرو است، بسیار راه‌گشاست.

نکته سوم: مطابق با نیاز خود، خرید کنید.

مقاطع فولادی در گریدها و مدل‌های گوناگونی تولید می‌شوند. تفاوت این گریدها در ویژگی‌های مکانیکی و شیمیایی این مقاطع است. به عنوان مثال، میلگرد مطابق با استاندارد روسی معروف، در چهار گرید A۱، A۲، A۳ و A۴ تولید می‌شود. گریدهای A۲ و A۳ در سازه‌های سبک به کار می‌روند و گرید A۴ نیز مختص استفاده در ابرسازه‌ها یا پروژه‌های عظیم است.

حالا تصور کنید که قصد دارید برای یک ساختمان سه طبقه میلگرد بخرید؛ مطمئناً از گرید A۴ نیز می‌توانید در سازه خود استفاده کنید اما نکته اینجاست که این مدل از میلگرد به سبب قابلیت‌ها و امکانات منحصر به فرد خود، بسیار گران‌تر از گریدهای A۲ و A۳ است؛ همچنین قابلیت‌های منحصر به فرد گرید A۴ کاربرد چندانی در پروژه شما نخواهد داشت. پس گزینه معقول‌تر و مقرون به صرفه تر، خرید گرید های ۲ و ۳ میلگرد است.

در سایر مقاطع فولادی نیز، ماجرا از این قرار است. پس شما باید بصورت دقیق و حساب‌شده با یک یا چند مهندس ساختمانی انتخاب کنید، تا بهترین محصول را مطابق با نیاز خود پیدا کنید.

نکته چهارم: به اندازه خرید کنید.

یکی دیگر از دغدغه‌هایی که پیمانکاران ساختمانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تخمین میزان مقاطع فولادی مورد نیاز برای یک پروژه است. قضیه از این قرار است که پیش از شروع پروژه ساختمانی، پیمانکاران براساس نقشه ساختمان و گستردگی طرح تصمیم می‌گیرند که چه مقدار مقاطع فولادی خرید کنند؛ اگر بیشتر از نیاز خود بخرند، هزینه‌های نگهداری از مصالح افزایش پیدا می‌کند و در نهایت نیز، آهن آلات زیادی بلا استفاده می‌ماند و اگر کمتر از نیاز خود بخرند، در میانه کار، پروژه به دلیل نبود مصالح کافی، متوقف خواهد شد.

نکته پنجم: نگهداری اصولی از مقاطع فولادی

این نکته مربوط به زمانی است که مقاطع فولادی مورد نیاز خود را خریده‌اید و به محل پروژه انتقال داده‌اید. هر نوع از مقاطع فولادی، حساسیت متفاوتی نسبت به عوامل آب و هوایی دارند؛ سطح برخی از مصالح فولادی به سرعت اکسید می‌شود و برخی دیگر، با گذر زمان نیز، دچار مشکلی نمی‌شوند.

نکته ششم: آشنایی با کارخانه‌های تولیدکننده فولاد

ورق ژئوممبران قیمت

 

کشور ایران، یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان محصولات فولادی است؛ نکته اینجاست که برخی از این تولیدکنندگان محصولات خود را با کیفیت بیشتر و قیمت کمتری عرضه می‌کنند؛ یا برخی از آن‌ها، مقاطع فولادی را بصورت قسطی یا با گارانتی‌های متفاوتی به دست مشتری می‌سپارند.

سخن پایانی

انتخاب بهترین مقاطع فولادی برای ساختمان، کار بسیار پیچیده‌ای است؛ نکات و مؤلفه‌های زیادی در این فرایند دخیل هستند و امکان بروز اشتباه هم بسیار زیاد است. ما در این مقاله، تلاش کردیم با معرفی شش نکته کلیدی کاربردی، شما را در انتخاب صحیح آهن آلات یاری کنیم.

برگرفته از: esfahanahan.com

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

منبع مهرنیوز





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: